מה זו רשימה שחורה?

מה זו רשימה שחורה?

"רשימה שחורה" (Blacklist) היא רשימת כתובות IP אשר נחסמו ע"י שרתי-דואר לרוב בגלל שהם מוכרים ככתובות אשר שולחות Spam.
ברחבי העולם ישנם ספקים שונים אשר בעזרת כלים שונים מאתרים שרתים שולחי דואר זבל (Spam), ספקים אלו מנהלים רשימות מעודכנות ומוכרים אותם לחברות אבטחה ומנהלי רשתות תקשורת.

ישנן רשימות שחורות אשר חוסמות באופן לא מקצועי/ לגיטימי טווחי כתובות IP וספקים בישראל ואף את ישראל כולה, כל ספק ושיקוליו. 
לא תמיד ניתן להסיר את כתובת השרת מרשימה שחורה וזאת בגלל שמנהל הרשימה השחורה עושה זאת מסיבות שאינן לגיטימיות.

שאלות נפוצות בנושא SPAM:

  1. שאלה: שולחים לי דואר משרת של חברה רצינית ומסודרת, ולמרות זאת הוא נחסם, האם לא ניתן לשחרר את החסימה?
    תשובה: הדרך היחידה לשחרור חסימה היא טיפול של מנהל השרת החסום, כלומר שרת השולח ולא השרת המקבל.
    החסימה נעשית לפי כתובת IP של שרת השולח, ושחרור חסימה של שרת המוגדר ברשימה שחורה יכול לגרום להצפה של תיבות הדואר בSPAM.
    האחריות לטיפול בתקלה היא על מנהל רשת המחשבים של השרת החסום בלבד! הוא זה שצריך לבדוק מדוע נכנס לרשימות השחורות, לאתר את הגורם ולתקן את הנדרש.
    אין כל משמעות מי השולח, מה תוכן ההודעה, והאם זו חברה רצינית או לא. אם שרת נכנס לרשימה שחורה יש לכך סיבה והדרך הנכונה והיחידה לטיפול היא ע"י מנהל השרת החסום.
  2. שאלה: איך יכול להיות ששרת שמנוהל בצורה מקצועית נכנס לרשימה שחורה?
    תשובה: מרבית שרתי הדואר הם שיתופיים, מספיק שלקוח אחד מנצל את השרת בצורה לא לגיטימת וזהו שרת השולח SPAM אשר יחסם.
    שרת הדואר מכיל וירוס/ רוגלה ששולח באמצעותו  סאפם או וירוסים
    משתמש בודד שלח בתום לב דיוור שמוגדר כספאם, ויכניס את השרת לרשימה שחורה.
    תוכנה/ רוגלה שמבצעת שליחה לא לגיטימית דרך השרת.
    פרצת אבטחה שמאפשרת לגורמים חיצוניים לשלוח דרך השרת.
    תקלה בשרת שגרמה לשליחת דואר בצורה לא תקינה וכתוצאה מכך אובחן השרת כשולח ספאם
    יש עוד סיבות רבות להכנס לרשימות שחורות. כל שרת דואר נכנס לרשימות שחורות. וכל מנהל שרת צריך לוודא שהשרת שלו לא מצוי ברשמות כאלו ואם כן לדאוג להסרתן במהירות ובמקצועיות.
  3. שאלה: מה ההבדל בין מייל Spam למייל פישינג?
    תשובה: מייל ספאם מטרתו לבצע מכירות ואילו מייל פישינג מיועד לבצע הונאה של המשתמש ולהשיג מידע רגיש באופן לא לגיטימי



    • Related Articles

    • הוספת איש קשר

      חשוב לדעת: הגדרת אנשי קשר ללקוחות בעת ניהול חשבון הלקוח, ניתן להגדיר מספר אנשי קשר אשר יטפלו בנושאים הקשורים לשירותי החברה. עם זאת, חשוב להבין את המשמעות של פעולה זו ולהתנהל בזהירות כדי למנוע תקלות או בעיות. המלצה מרכזית: הגדרת איש קשר אחד בלבד אנו ...
    • גבולות התמיכה

      גבולות התמיכה מבוססים על פי סוג השירות, הסכם השירות ולגורם המנהל את הרכיב הדורש תמיכה. בכדי למנוע שטחים אפורים RedX מבצעת תיאום ציפיות ברור והגדרת גבולות תמיכה ברורים בהתאם למקרה. לדוגמה תקלות ותפעול שירותי ענן בצד לקוח יהיו באחריות הלקוח ותקלות ...
    • פינוי מקום בתיבת הדואר של Office 365

      כאשר תיבת הדואר שלך מתמלאת, ייתכן שתקבל התראה על ניצול מלא של נפח התיבה. הנה מדריך קצר שיעזור לך לפנות מקום בתיבת הדואר שלך. מחיקת פריטים מיותרים מחיקת הודעות ישנות או כבדות: עבור לתיקיה "דואר נכנס" או "פריטים שנשלחו". סנן את ההודעות לפי גודל (לחץ על ...
    • העברת דומיין בין רשמים

      העברת Domain זו פעלה רגישה אשר יכולה להשפע על שירותים המחוברים לדומיין כמו Email, אתר אינטרנט, שרתים ושירותים נוספים. שלבי העברת הדומיין: שחרור הדומיין מנעילה, יש לבקש מספק השירות שישחרר את הדומיין מנעילה, בחלק מהמקרים נדרש לקבל קוד העברה ...
    • מדריך ללקוחות עם בעיות חיבור לשירותי Exchange Online

      סטטוס תקלה מספר תקלה: EX1021490 תאריך תחילת התקלה: 3 במרץ, 2025 סטטוס נוכחי: בטיפול - Microsoft עובדת על פתרון עדכון אחרון: 10 במרץ, 2025 תיאור הבעיה אנו מודעים לבעיות חיבור בשירותי Exchange Online של Microsoft (תקלה מספר EX1021490) שהחלו בתאריך 3 ...